Saturday, November 12

Binatang yang paling aku Tak Suka.. euw.. Help meehh !!!

ni okay lagi 

Setiap orang mesti ada jer benda yang dia fobia. Contohnya,aku fobia dengan binatang macam cicak,katak,siput,ular. Oh no !! Tengok gambar katak dalam buku pun rasa nak sepak buku tu jauh jauh. Please dong ! Mostly binatang yang aku takut ni,adalah spesies reptilia.Ciri2 haiwan yang aku tak suka ialah badan Berlendir

Aku ingat lagi yang mama ada cerita pasal masa sekolah rendah dulu,kawan dia pergi sekolah,nak pakai kasut..tanpa check apa2 dia terus masukkan kaki dalam kasut.Masa perhimpunan kat sekolah,dia bukaklah kasut sebab rasa tak selesa..Dia terbau benda busuk..Lepastu kan,nak tahu apa benda dalam kasut dia tu ? Bangkai katak. ERGHH seramnya,tak sanggup nak bayangkan.. apa terjadi kat badan,mata dia,tulang belulang semua? aku sendiri tak boleh stop nak bayangkan benda mcm ni. Otak tolonglah

Cicak. HMM, kebencian aku terhadap cicak taklah seteruk katak. Cicak tak berlendir . Thank goodness lah cuma.. aku memang tak boleh tahan tengok cicak colour pink dalam toilet. Serious lah besar besar pulak tu. Apa kerja dia kat dalam toilet? Seram sehh..dahla bising dok tsk tsk tsk dalam toilet. korang.. tsk tsk tu bukan menangis ke? tapi agaknya macam tulah bunyinya.tak tau nak describe macam mana.Aku..pernah terpegang cicak. Waaa, nasib baik masa tu baru bangun tido.Mata pun tak buka penuh lagi.Aku nak tekan suis lampu tapi tak nampak sebab gelap. dok raba raba dinding lepastu terasa benda lembut dan panjang.Bila dapat bukak lampu,baru perasan ada cicak tengah lari. seram tak seram

Al-Siputatun? Siput , aku tak suka ! Sebab dia berlendir.. mata dia panjang , ada cengkerang bercorak seram kat badan dia.Mama cerita,cousin nenek main ambil je siput bab* yang belum masak lagi lepastu dia pergi sedut. Sedut tang mana pon tak tahu ler,lepastu mulut dia gatal2..kesiannya.Dia ingat tu siput sedut..Aku bersumpah la takkan makan siput sedut lagi sebab dia adik beradik siput. Dulu aku suka gila siput sedut..lepas nampak orang masak siput and siput tu berdarah2 aku terus takut nak makan.Dah tak ingat dah rasa siput sedut macam mana ..

beraninya diorang!


Korang , ada ke binatang yang membuatkan korang fobia? Meh la cite sikit





15 comments:

  1. Mek tk suka lipas. Tgk cm tkot dgn org tp time trbang amboiiiiii klah brung helang --' bnuh je lipas klau jumpe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh lupa nak letak lipas dalam list.lipas memang tak layak hidup haha

      Delete
  2. Azwar paling tak suka dengan lipan, nak nangis je rasanya.. ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah kita banyak gila lipan.. tapi baby dia lah

      Delete
  3. Saya paling tak suka katak.. kalau jumpa memang lari jauh2..

    ReplyDelete
  4. cikla kurang minat binatang berbulu... geli... hihi...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. lagi2 kalau dia terbang tu.. hah menjerit sekampung haha

      Delete
  6. Paling geli ngan cicak, geli meremang satu badan kalau nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. erghh takleh bayangkan kalau nampak cicak pink besar2

      Delete
  7. kak ana paling tak suka katak hihi :) salam ukhuwah dari www.anajingga.com

    ReplyDelete
  8. katak ke kodok ke memang nana fobia.. btw,saya dah follow akak

    ReplyDelete